Powered By Blogger

2011. november 28., hétfő

adventi gondolataim 1.



Rainer Maria Rilke:

Ádvent

Havat terel a szél az erdőn,
mint pehely-nyájat pásztora.
S néhány fenyő már érzi sejtőn,

miként lesz áldott-fényű fa,
és hallgatózik. Szűz utakra
feszül sok ága, tűhegye-
szelet fog- készül, nő magasba,
az egyetlen szent éj fele.

Nem készült koszorú (először ebben a házban 22 év alatt! ) gyorsan egy kis adventi tálat bütyköltem,tegnap. Hallgass a szívedre ! - mottóval.- hát nekem most ilyen egészen egyszerű gondolatok esnek jól a lelkemnek.Mivel a családom minden tagja folyamatosan erre -arra jár a világban,és mindig ,minden nap várok,csak várok,hol telefont,hol érkezését valamelyiküknek,hol vizsgaeredményeiket,stb.a hétköznapok egy végtelen hosszú várakozásnak tűnnek néha,amit az év végi ünneppel egy rövid időre lezárunk,- amíg tart az ünnep.

5 megjegyzés:

  1. Nagyon szépet bütyköltél.....Én semilyet....
    A hangodból keserűség és bánat hallatszik...Nem csoda...

    Nagyon szép napot kívánok!!!

    VálaszTörlés
  2. Szép ez a gyertyás dísz is...
    Sajnos, vannak az életünkben olyan dolgok, amiket még karácsony szent ünnepén sem tehetünk félre...

    Legyen békés, örömteli számodra az adventi várakozás ideje, azt kívánom!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm Vera és Roza látogatásotokat,és a jókívánságokat.Még ha borúsabbnak is érezhető a hangulatom,mint egyébként,azért én az adventet nagyon szeretem.Jó felkészülni az ünnep meghittségére,és csodájára.Nekem ma már fontosabb,hogy a lelkem nyitott ,felkészült ,befogadó legyen az ünnepre,mint az a sok-sok környezeti elvárás (fényesre vikszelt lakás,mester cukrászt lenyűgöző sütemények,stb.)Sokáig hittem én is,hogy csak akkor lesz jó az ünnep,ha minden tökéletesen van megrendezve.Ma már tudom nem ez számít.Nektek is ,másoknak is szép adventet kívánok.

    VálaszTörlés
  4. Szép verset hoztál.........szép a kis tálkád......nem mindig a szépen, pontosan megkomponált díszek adják meg az ünnep hangulatát, a várakozás örömét......és a csodát.
    Szép adventi készülődést!

    VálaszTörlés